Tuesday, 24/09/2019 at 7 pm
BauSchau Düsseldorf, Birkenstraße 61
Since 2017 Jae Pil Eun has built up machines where images are produced, distributed and assembled. He has brought drawings which he drew while watching movies. These images are fragmented by moment, action or subject and they are introduced in the performance with papers, stretched foil, or projected light on the skin. When the machine is operating in the performance an audience can find stories given with concrete narrative or failed one.
In the exhibition ‘Riding a Swing’, he brought a bunch of drawings from swing riding scenes of ‘Balthazar’ film directed by Robert Bresson. Along with sweetheart childhood, two main figures ride a swing crossing the screen and being appeared and disappeared. To make a timeline in the performance Jae Pil Eun built black grids for images and turning the single pages into a lineal film, whose frames form a clear timeline in sequence left to the right, top to the bottom. Now he simulates the narrative performance with this visual device.
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Heute wird Jae Pil Eun im Künstlergespräch seine Ausstellung „Riding a Swing“ und den Prozess seiner künstlerischen Praxis diskutieren. Er stellt seinen Zeichentisch vor, an dem er die Szenen des Films mitbringt und eine Figur darstellt, die ihn zu einer Performance inspiriert. Um bewegte Bilder vom Monitor zu zeichnen, machte er eine transparente Folie mit Stretchfolie. Dieser Film hat eine klare Zeitleiste, von links nach rechts oder von oben nach unten.
Neben der Einführung in den künstlerischen Prozess wird er drei verschiedene Charaktere vorstellen, die ihn zu Zeichnungen und Performances inspirierten. Er brachte mehrere Zeichnungen und performative Werkzeuge mit, um dem Publikum die physische Erfahrung von fiktiven Figuren zu vermitteln.